Nacházíte se: Mallorca Home & Bohemia Gold » faq » FAQ Mallorca

Vaše nejčastější dotazy - Mallorca

Co potřebuji k nákupu nemovitosti na Mallorce?

Potřebujete především dvě věci - vážný zájem o koupi nemovitosti a odpovídající finanční bonitu. Ostatní náležitosti vám pomůžeme vyřešit - vyhledání nemovitosti, prověření nemovitosti, registraci NIE (španělské daňové identifikační číslo), otevření bankovního účtu, vyřízení výhodné španělské hypotéky, volbu vhodného advokáta, zajištění státního notáře, překlady smluv i změny smluv s dodavateli energií.


Jaké jsou poplatky spojené s koupí?

Uvedená cena je cena prodávané nemovitosti. K ní je třeba připočítat 9-12% z ceny nemovitosti, které zaplatíte po podpisu kupní smlouvy u notáře. Poplatek zahrnuje 8% daň z převodu nemovitosti (u novostaveb se neplatí 8% daň z převodu, ale 10% daň z přidané hodnoty), 1% advokátní poplatek, dále notářský poplatek a poplatek katastrálnímu úřadu. Naše služby hradí prodávající strana.


Jak transakce probíhá?

Samotná finanční transakce má dvě časti - rezervaci a platbu nemovitosti. Rezervace ve výši 10% z ceny nemovitosti se standartně provádí klasickým bankovním převodem do 10 dnů od podpisu rezervační smlouvy (smlouvy o smlouvě budoucí) na notářský úschovní účet. Částku ve výši 90% ceny převádíte před podpisem kupní smlouvy na vlastní bankovní účet ve Španělsku. Banka vám poté vydá bankovní šeky v příslušné výši a těmi zaplatíte nemovitost přímo u notáře, při podpisu kupní smlouvy. 


Potřebuji advokáta?

Nemovitost můžete zakoupit bez advokáta, asistenci dobrého advokáta z Mallorky vám však 100% doporučujeme. Originály rezervační i kupní smlouvy se vyhotovují ve španělském jazyce a podléhají španělskému právu. Zajišťujeme celý proces prodeje a pečlivě hlídáme jeho bezchybný průběh, dobrý advokát je však vaší nejlepší pojistkou. Spolupracujeme se špičkovými advokátními kancelářemi z Palmy de Mallorca a při výběru spolehlivého a pružného advokáta vám rádi poradíme.


Potřebuji španělský účet?

Ano, na váš španělský bankovní účet převedete částku potřebnou k platbě nemovitosti a k úhradě souvisejících poplatků. Platba pak probíhá šeky vydanými bankou (kryté bankovní šeky) přímo při podpisu kupní smlouvy u notáře. Bankovní účet budete potřebovat i nadále při platbě za energie a služby související s provozem a údržbou vaší nové nemovitosti a při platbě ročních daní z nemovitosti.


Mohu na Mallorce zažádat o hypotéku?

Ano, výhodná španělská hypotéka je běžný způsob spolufinancování nákupu nemovitosti. Spolupracujeme s bankéři jedné z nejstabilnějších španělských bank, založené v roce 1926 právě na Mallorce. Financování včetně předjednání hypotéky vám pomůžeme řešit ještě před prohlídkou nemovitosti. Standartní hypotéka pokrývá 50-60% ceny nemovitosti (splátky 15 let), maximálně však 70% (splátky 20 let). 


V jakém jazyce probíhá komunikace s bankou, s advokátem, s notářem?

Úředním jazykem na Mallorce je španělština, originály hypoteční, rezervační i kupní smlouvy jsou vyhotoveny taktéž ve španělštině. Ke každé smlouvě zajišťujeme anglickou verzi, budete-li vyžadovat certifikované české překlady, využíváme osvědčený překladatelský servis v ČR. Na Mallorce spolupracujeme s bankéři a advokáty se specializací na zahraniční klientelu, angličtina je v komunikaci samozřejmostí. Druhým nejpoužívanějším jazykem je němčina.


Jaký je rozdíl mezi koupí nemovitosti v ČR a na Mallorce?

Koupě nemovitosti probíhá obdobně jako v ČR - přes financování, prohlídku, rezervaci, koupi až po následný správní servis. Rozdíl je ve způsobu nabytí nemovitosti - nabývacím titulem je ve Španělsku kupní smlouva podepsaná u notáře, nikoli následný zápis do rejstříku vlastnictví (obdoba českého katastru nemovitostí). Koupi nemovitosti na Mallorce obvykle zajišťují dva makléři, jeden na straně prodávajícího a druhý na straně kupujícího. Rozdíl je také ve výši souvisejícíh polatků (daň z převodu, notářský a katastrální poplatek).


Jak probíhá prohlídka nemovitosti?

Během prohlídky se rozhodujete o koupi nemovitosti. Ještě před prohlídkou s vámi budeme konzultovat financování nemovitosti a pomůžeme s výběrem bankéře a advokáta na Mallorce, případně s předjednáním výhodné španělské hypotéky. Je vhodné počítat s alespoň 3-denní návštěvou Mallorky, abychom zajistili prohlídku nemovitosti, obhlídku oblasti, konzultaci s makléřem prodávajícího, návštěvu banky a konzultaci u advokáta. Po celou dobu vám bude k dispozici makléř z Mallorca Home.


Jak probíhá rezervace nemovitosti?

Pracujeme ve výhradním zastoupení Synergy Homes (Palma) a Esther Guesdon (Sóller), rezervační smlouvu tedy vystavíme v příslušné kanceláři (dle oblasti). Jakmile doladíme všechny náležitosti a zapracujeme vaše požadavky, smlouvu s vámi podepíšeme v ČR nebo na Mallorce. Rezervace nabývá účinnosti zaplacením 10% rezervačního poplatku na notářský úschovní účet.


Kdy se stanu vlastníkem nemovitosti?

Nabývacím titulem je ve Španělsku i na Mallorce kupní smlouva, nikoli následný zápis do rejstříku vlastníctví (obdoba českého katastru nemovitostí). Kupní smlouva se podepisuje u státního notáře, podpisem zůčastněných stran přechází vlastnictví nemovitosti z prodávajícího na kupujícího. Z kanceláře notáře odcházíte již s nabývacím titulem a s klíčemi od vaší nové nemovitosti. 


Mohu novou nemovitost ihned pronajmout?

Ano, nemovitost můžete pronajmout záhy po podpisu kupní smlouvy. Zde je třeba rozlišovat mezi dlouhodobým a krátkodobým pronájmem. Dlouhodobý pronájem je stvrzený nájemní smlouvou na dobu minimálně 1 měsíce a není zde žádné formální omezení. Krátkodobý pronájem nemovitosti je možný, pokud má nemovitost schválenou turistickou licenci. Máte-li v úmyslu nemovitost komerčně pronajímat, doporučujeme vybírat z nemovitostí s platnou turistickou licencí.


Jaké jsou povinnosti vlastníka nemovitosti na Mallorce?

Jako vlastník nemovitosti na Mallorce máte povinnost platit roční daň z nemovitosti (IBI) ve výši cca 0,1% z kupní ceny a městskou daň v přibližně stejné výši. V některých oblastech se platí odděleně odvoz odpadu, počítat je třeba také s pojištěním nemovitosti. V případě koupě bytu v domě či nemovitosti v komunitní oblasti platí vlastník měsíční poplatek za správu společných prostor. Správu všech poplatků i veškeré úřední pošty je na Mallorce běžné svěřit do rukou advokáta.